• Jacek Kłosiński Artykuł
  • Jacek Kłosiński Artykuł
  • Wojtek Kutyła Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • O projektowaniu, Alicja Wydmańska Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fajnie, że czytasz ;)

    Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    Lista wyzwań

    Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

    Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

    • Edukacja klienta odnośnie naszej pracy (jaką wartość tworzymy, jakie są dobre praktyki i częste błędy, możliwe różne podejścia, ryzyko).
    • Edukacja rynku w zakresie dobrych praktyk przetargów i konkursów.
    • Wczesna komunikacja podziału ról, obowiązków i odpowiedzialności w projekcie.
    • Edukacja klienta w zakresie naszego podejścia i procesu (etapy oraz ich efekty, metody komunikacji, sposób podejmowania decyzji, przekazywanie feedbacku, wprowadzanie poprawek itd.)
    • Komunikacja potrzeb związanych z zaangażowaniem klienta (kiedy i czego będziemy od nich wymagać).
    • Komunikacja naszej dostępności oraz metod kontaktu.
    • Poznanie procesu decyzyjnego po stronie klienta oraz dostępności osób zaangażowanych.
    • Komunikacja zasad rozliczania (terminy, przypomnienia)
    • Śledzenie i komunikacja postępów projektu.

     

    Jak mówią o swoich wyzwaniach?

    Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

    • Zbyt duża ingenerecja klientów w projekt. Z czasem pozwalają sobie na coraz więcej przez co nie szanują mojej pracy i kompetencji. „nie Panu ma sie podobać tylko mi”.
    • Przełamanie niechęci klientów do eksperymentowania.
    • przekonywanie klientów, że badania i analiza zachowań userów (osób które mają finalnie być zainteresowane reklamowanym produktem/strona internetową lub korzystać z aplikacji) jest ważniejsze z biznesowego punktu widzenia, niż personalne preferencje i gusta klienta
    • Przekonanie klientów, ze UX ma wartość i warto za niego płacić.
    • przekazanie korzyści, wyjaśnienie zalet usługi
    • Uświadamianie estetyczne, negocjacje i przekonywanie klientów, w zakresie krystalizowania realnych potrzeb projektowych
    • decyzyjność po stronie klienta
    • Niedocenianie wykonywanej pracy.
    • brak zrozumienia skąd biorą się ceny, wszyscy chcą wszystko jak najtaniej i nie wiedzą że to czego chcą jest bardzo pracochłonne
    • Oczekiwania klienta – „by się WSZYSTKIM spodobało”
    • Mała wiedza nt. budowania marki/wprowadzania produktów/działań marketingowych przez klientów. Działania klientów prowadzone na oślep. Przeświadczenie klienta, że zawsze wie lepiej (a lekarzowi tak nie powie 🙂 Nagminne konkursowanie.
    • Podołać klientom bez gustu, ale z dużym portfelem.

    Zapis na powiadomienie

    Bonusem jest 10 zapisów umowy z klientem zabezpieczających interesy agencji

    Umowa ramowa może jeszcze wróci w jakiejś formie ale rozważam też sprzedaż większej paczki szablonów umów i zamówień do projektów, zawierającej różne warianty umowy z klientami oraz podwykonawcami, różne zakresy przeniesienia praw autorskich oraz szablony zamówień dla różnego rodzaju projektów.

     

    Na razie badam zainteresowanie, więc jeśli paczka takich materiałów byłaby dla Ciebie wartościowa, to tym bardziej zapisz się na powiadomienie. W bonusie dostaniesz 10 zapisów umowy o których mówiłem w podcaście. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem, więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    Pobierz bonus

    Limitowany bonus z umową ramową dla pierwszych 50 słuchaczy z okazji urodzin podcastu.

    Dobra umowa z klientem jest dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. Od dłuższego czasu ma już bardzo stabilną formę, i co ciekawe nawet prawnicy klientów rzadko zgłaszają do niej uwagi.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem, więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    Zapis na powiadomienie

    Chcesz kupić paczkę materiałów stworzonych przez ponad 10 lat prowadzenia agencji?

    Na własne potrzeby stworzyłem scenariusze powstępowania i dokumenty przydatne w różnych sytuacjach dotyczących m.in. umowy spółki, podwyższenia kapitału zakładowego, zmiany wspólników, umorzenia udziałów, zwyczajnego i nadzwyczajne go zgromadzenia wspólników, zgłaszania zmian do KRS, i pewnie jeszcze sporo innych…


    Zapisz się na powiadomienie jeśli interesuje Cię taka paczka materiałów.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Mało regularny newsletter

    Stosuję taktykę wysyłki z zaskoczenia, więc nigdy nie wiesz kiedy się go spodziewać :P

    Porcja praktycznej wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji biznesowych dla agencji i freelancerów. Tu w pierwszej kolejności trafiają podcasty, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    "Pierwszy raz w życiu dostałem newslettera który mi się do czegokolwiek przyda." - Michał

     

    "To jest najlepszy newsletter jaki mam i jedyny który czytam." - Daniel  

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera, który nie grzeszy regularnością :P

    W newsletterze znajdziesz porcję praktycznej wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji biznesowych dla agencji i freelancerów. Tu w pierwszej kolejności trafiają podcasty, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    "Pierwszy raz w życiu dostałem newslettera który mi się do czegokolwiek przyda." - Michał

     

    "To jest najlepszy newsletter jaki mam i jedyny który czytam." - Daniel  

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera, który nie grzeszy regularnością :P

    W newsletterze znajdziesz porcję praktycznej wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji biznesowych dla agencji i freelancerów. Tu w pierwszej kolejności trafiają podcasty, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    "Pierwszy raz w życiu dostałem newslettera który mi się do czegokolwiek przyda." - Michał

     

    "To jest najlepszy newsletter jaki mam i jedyny który czytam." - Daniel  

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera, który nie grzeszy regularnością :P

    W newsletterze znajdziesz porcję praktycznej wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji biznesowych dla agencji i freelancerów. Tu w pierwszej kolejności trafiają podcasty, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    "Pierwszy raz w życiu dostałem newslettera który mi się do czegokolwiek przyda." - Michał

     

    "To jest najlepszy newsletter jaki mam i jedyny który czytam." - Daniel  

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera, który nie grzeszy regularnością :P

    W newsletterze znajdziesz porcję praktycznej wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji biznesowych dla agencji i freelancerów. Tu w pierwszej kolejności trafiają podcasty, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    "Pierwszy raz w życiu dostałem newslettera który mi się do czegokolwiek przyda." - Michał

     

    "To jest najlepszy newsletter jaki mam i jedyny który czytam." - Daniel  

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Zapis na przewodnik

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera, który nie grzeszy regularnością :P

    Zapisz się na powiadomienie gdy praktyczny przewodnik dla kreatywnych po content marketingu, SEO i reklamie Google będzie ponownie dostępny. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective. Dla marketingowców te zagadnienia raczej nie będą odkryciem, ale pokazując cały nasz setup i kulisy działań, chciałbym je odczarować w oczach projektantów.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.