• Jacek Kłosiński Artykuł
  • Jacek Kłosiński Artykuł
  • Wojtek Kutyła Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • O projektowaniu, Alicja Wydmańska Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fajnie, że czytasz ;)

    Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    Lista wyzwań

    Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

    Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

    • Edukacja klienta odnośnie naszej pracy (jaką wartość tworzymy, jakie są dobre praktyki i częste błędy, możliwe różne podejścia, ryzyko).
    • Edukacja rynku w zakresie dobrych praktyk przetargów i konkursów.
    • Wczesna komunikacja podziału ról, obowiązków i odpowiedzialności w projekcie.
    • Edukacja klienta w zakresie naszego podejścia i procesu (etapy oraz ich efekty, metody komunikacji, sposób podejmowania decyzji, przekazywanie feedbacku, wprowadzanie poprawek itd.)
    • Komunikacja potrzeb związanych z zaangażowaniem klienta (kiedy i czego będziemy od nich wymagać).
    • Komunikacja naszej dostępności oraz metod kontaktu.
    • Poznanie procesu decyzyjnego po stronie klienta oraz dostępności osób zaangażowanych.
    • Komunikacja zasad rozliczania (terminy, przypomnienia)
    • Śledzenie i komunikacja postępów projektu.

     

    Jak mówią o swoich wyzwaniach?

    Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

    • Zbyt duża ingenerecja klientów w projekt. Z czasem pozwalają sobie na coraz więcej przez co nie szanują mojej pracy i kompetencji. „nie Panu ma sie podobać tylko mi”.
    • Przełamanie niechęci klientów do eksperymentowania.
    • przekonywanie klientów, że badania i analiza zachowań userów (osób które mają finalnie być zainteresowane reklamowanym produktem/strona internetową lub korzystać z aplikacji) jest ważniejsze z biznesowego punktu widzenia, niż personalne preferencje i gusta klienta
    • Przekonanie klientów, ze UX ma wartość i warto za niego płacić.
    • przekazanie korzyści, wyjaśnienie zalet usługi
    • Uświadamianie estetyczne, negocjacje i przekonywanie klientów, w zakresie krystalizowania realnych potrzeb projektowych
    • decyzyjność po stronie klienta
    • Niedocenianie wykonywanej pracy.
    • brak zrozumienia skąd biorą się ceny, wszyscy chcą wszystko jak najtaniej i nie wiedzą że to czego chcą jest bardzo pracochłonne
    • Oczekiwania klienta – „by się WSZYSTKIM spodobało”
    • Mała wiedza nt. budowania marki/wprowadzania produktów/działań marketingowych przez klientów. Działania klientów prowadzone na oślep. Przeświadczenie klienta, że zawsze wie lepiej (a lekarzowi tak nie powie 🙂 Nagminne konkursowanie.
    • Podołać klientom bez gustu, ale z dużym portfelem.