Fajnie, że czytasz ;)

Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

Lista wyzwań

Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

  • Odpowiednie podejście do klienta na różnych etapach współpracy (client life cycle): pierwszy kontakt, spotkanie, ofertowanie, formalności, onboarding, realizacja, podsumowanie projektu, obsługa po sprzedażowa.
  • Dopasowanie podejścia w zależności od rodzaju klienta lub projektu (jednorazowy projekt vs stała współpraca, duży klient vs mały)
  • Organizacja kwestii formalnych (umowy, specyfikacja, dokumentacja, zakres prac itd.)
  • Prowadzenie komunikacji (wybór kanałów i narzędzi, stosowany język i ton komunikacji)
  • Zarządzanie procesem poprawek i akceptacji (kiedy i jakiego feedbacku oczekujemy, radzenie sobie z opóźnieniami)
  • Utrzymywanie stałych relacji i kontaktów (również tych poza biznesowych).
  • Radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach (opóźnione projekty, zaległości płatnicze, nieuczciwi klienci)
  • Radzenie sobie z trudnymi klientami (odmawianie,  klientom/asertywność (mały budżet, złe podejście, zbyt mało czasu)
  • Radzenie sobie z trudnymi klientami oraz wczesna identyfikacja sygnałów ostrzegawczych (działanie na oślep, szukanie najniższej ceny,  „to mi się ma podobać”, „wszystkim ma się podobać”, brak odpowiedzi, długi czas zwłoki w odpowiedzi, opóźnienia w płatnościach, ukryte osoby decyzyjne, nieetyczne zachowania).

 

Jak mówią o swoich wyzwaniach?

Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

  • Zaległości płatnicze.
  • Windykacja.
  • Problemy z płatnościami kontrahentów
  • poprawki, czekanie na opinię, które pozwalają przejść do dalszych etapów – to często sprawia, że praca bardzo się kumuluje lub mocno spowalnia (przeważnie ciężko to przewidzieć
  • Będąc na freelance często pracuje się kiedy jest praca. Klienci wykorzystują to do granic, zakładając że freelance dzieje się cały czas i cały dzień 24/7h )
  • Utrzymywanie stalej relacji i kontaktu z klientem
  • podpisywanie umów mówiących o zakresie ustalonych prac, itp.
  • profesjonalnie podejście do klienta
  • Zdarzają się sporadyczne przypadki, że po wykonaniu projektów klient stwierdza „nie zapłacę, bo mi się nie podoba”.
  • Akceptacja projektów w terminie
  • Cierpliwość do klientów
  • nieregularne wpłata wynagrodzeń, usprawienie komunikacji, trzymanie się harmonogramów dwie strony umowy
  • Odmawianie klientom, których podsywają osoby znajome, a których projekt z góry wydaje się być karkołomnym i długim zajęciem za niesatysfakcjonujące wynagrodzenie:)

Pobierz bonus

Przykłady wycen bazowych

W przykładach znajdziesz wyceny dla trzech różnych rodzajów projektów.

» Prosta identyfikacja (logo + rozwinięcie na prosty system identyfikacji)
» Elementy identyfikacji (akcydensy, szablony do social media, prezentacja o firmie PPT, 4 gadżety)
» Wstępny projekt strony (strategia UX + szablony głównych layoutów)

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Wyceny, umowy i procesy projektowe

W jednej paczce zebrałem sprawdzone dokumenty których używam w agencji.

  • Szablony powstały na bazie prawdziwych i zrealizowanych przez nas projektów.
  • Dokumenty były wielokrotnie weryfikowane przez prawników naszych klientów.
  • Są napisane przystępnym językiem i nie trzeba być prawnikiem, żeby je zrozumieć.

Dzięki szablonom szybciej przygotujesz wyceny, plany i dokumentacje dla różnych rodzajów projektów. Przejrzysta umowa ramowa dostarczy Ci narzędzia zabezpieczające w trudnych sytuacjach.

Aktywuj dostęp

Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu

W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Kalkulator bazowej stawki godzinowej.

W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Umowa ramowa z przeniesieniem praw autorskich.

Dobra umowa z klientem jest dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze do rekrutacji

W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny

Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Bonus do pobrania

Bonusem jest 10 zapisów umowy z klientem zabezpieczających interesy agencji

Rozważam też sprzedaż większej paczki szablonów umów i zamówień do projektów, zawierającej różne warianty umowy z klientami oraz podwykonawcami, różne zakresy przeniesienia praw autorskich oraz szablony zamówień dla różnego rodzaju projektów.

 

Na razie badam zainteresowanie, więc jeśli paczka takich materiałów byłaby dla Ciebie wartościowa, to tym bardziej zapisz się na powiadomienie. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM. Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem, więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

Zapis na powiadomienie

Chcesz kupić paczkę materiałów stworzonych przez ponad 10 lat prowadzenia agencji?

Na własne potrzeby stworzyłem scenariusze powstępowania i dokumenty przydatne w różnych sytuacjach dotyczących m.in. umowy spółki, podwyższenia kapitału zakładowego, zmiany wspólników, umorzenia udziałów, zwyczajnego i nadzwyczajne go zgromadzenia wspólników, zgłaszania zmian do KRS, i pewnie jeszcze sporo innych…


Zapisz się na powiadomienie jeśli interesuje Cię taka paczka materiałów.

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera, który nie grzeszy regularnością :P

W newsletterze znajdziesz porcję praktycznej wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji biznesowych dla agencji i freelancerów. Tu w pierwszej kolejności trafiają podcasty, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

"Pierwszy raz w życiu dostałem newslettera który mi się do czegokolwiek przyda." - Michał

 

"To jest najlepszy newsletter jaki mam i jedyny który czytam." - Daniel  

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.