Fajnie, że czytasz ;)

Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

Lista wyzwań

Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

  • Odpowiednie podejście do klienta na różnych etapach współpracy (client life cycle): pierwszy kontakt, spotkanie, ofertowanie, formalności, onboarding, realizacja, podsumowanie projektu, obsługa po sprzedażowa.
  • Dopasowanie podejścia w zależności od rodzaju klienta lub projektu (jednorazowy projekt vs stała współpraca, duży klient vs mały)
  • Organizacja kwestii formalnych (umowy, specyfikacja, dokumentacja, zakres prac itd.)
  • Prowadzenie komunikacji (wybór kanałów i narzędzi, stosowany język i ton komunikacji)
  • Zarządzanie procesem poprawek i akceptacji (kiedy i jakiego feedbacku oczekujemy, radzenie sobie z opóźnieniami)
  • Utrzymywanie stałych relacji i kontaktów (również tych poza biznesowych).
  • Radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach (opóźnione projekty, zaległości płatnicze, nieuczciwi klienci)
  • Radzenie sobie z trudnymi klientami (odmawianie,  klientom/asertywność (mały budżet, złe podejście, zbyt mało czasu)
  • Radzenie sobie z trudnymi klientami oraz wczesna identyfikacja sygnałów ostrzegawczych (działanie na oślep, szukanie najniższej ceny,  „to mi się ma podobać”, „wszystkim ma się podobać”, brak odpowiedzi, długi czas zwłoki w odpowiedzi, opóźnienia w płatnościach, ukryte osoby decyzyjne, nieetyczne zachowania).

 

Jak mówią o swoich wyzwaniach?

Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

  • Zaległości płatnicze.
  • Windykacja.
  • Problemy z płatnościami kontrahentów
  • poprawki, czekanie na opinię, które pozwalają przejść do dalszych etapów – to często sprawia, że praca bardzo się kumuluje lub mocno spowalnia (przeważnie ciężko to przewidzieć
  • Będąc na freelance często pracuje się kiedy jest praca. Klienci wykorzystują to do granic, zakładając że freelance dzieje się cały czas i cały dzień 24/7h )
  • Utrzymywanie stalej relacji i kontaktu z klientem
  • podpisywanie umów mówiących o zakresie ustalonych prac, itp.
  • profesjonalnie podejście do klienta
  • Zdarzają się sporadyczne przypadki, że po wykonaniu projektów klient stwierdza „nie zapłacę, bo mi się nie podoba”.
  • Akceptacja projektów w terminie
  • Cierpliwość do klientów
  • nieregularne wpłata wynagrodzeń, usprawienie komunikacji, trzymanie się harmonogramów dwie strony umowy
  • Odmawianie klientom, których podsywają osoby znajome, a których projekt z góry wydaje się być karkołomnym i długim zajęciem za niesatysfakcjonujące wynagrodzenie:)

Pobierz bonus

Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera.

Lista pytań pozwala przeprowadzić klienta przez cztery obszary odkrywania wartości. Powstała na bazie moich doświadczeń podczas rozmów z klientami agencji brandingowej Fuse Collective. Część pytań jest sformułowana właśnie pod kątem projektów rebrandingu lub budowania nowej marki.

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny

Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze do rekrutacji

W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Kalkulator bazowej stawki godzinowej.

W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Aktywuj dostęp

Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu

W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Przykłady wycen bazowych

W przykładach znajdziesz wyceny dla trzech różnych rodzajów projektów.

» Prosta identyfikacja (logo + rozwinięcie na prosty system identyfikacji)
» Elementy identyfikacji (akcydensy, szablony do social media, prezentacja o firmie PPT, 4 gadżety)
» Wstępny projekt strony (strategia UX + szablony głównych layoutów)

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

#rebranding uporządkowany

Zapisz się na odcinki w wersji wideo, wzbogacone przykładami.

Ładnych kilka lat zajęła nam przebudowa podejścia do rebrandingu na mocno strategiczne. W nowej serii dzielę się doświadczeniami z tej drogi.


»  Opowiadam o wyzwaniach i problemach.
»  Pokazuję przykłady z prawdziwych projektów.
»  Dzielę się wewnętrznymi narzędziami i procesami.

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

10 ważnych zapisów umowy z klietem 

Dobre zapisy umowy z klientem są dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Wyceny, umowy i procesy projektowe

W jednej paczce zebrałem sprawdzone dokumenty których używam w agencji.

  • Szablony powstały na bazie prawdziwych i zrealizowanych przez nas projektów.
  • Dokumenty były wielokrotnie weryfikowane przez prawników naszych klientów.
  • Są napisane przystępnym językiem i nie trzeba być prawnikiem, żeby je zrozumieć.

Dzięki szablonom szybciej przygotujesz wyceny, plany i dokumentacje dla różnych rodzajów projektów. Przejrzysta umowa ramowa dostarczy Ci narzędzia zabezpieczające w trudnych sytuacjach.