• Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Jakub Cyran Artykuł, Podcast
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Natalia Bogdan Artykuł, Podcast
  • Paweł Tkaczyk Artykuł
  • Order Group Blog Artykuł
  • Michał Sadowski Wideo
  • Jak Oszczędzać Pieniądze, Michał Szafrański Podcast
  • Jak Oszczędzać Pieniądze, Michał Szafrański, Michał Śliwiński, Rafał Sobolewski Artykuł, Podcast
  • Liczy się Wynik, Bartek Popiel Artykuł
  • Nie tylko design, Tomasz Skórski, Igor Farafonow Podcast
  • Fajnie, że czytasz ;)

    Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    Lista wyzwań

    Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

    Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

    • Tworzenie zespołu (struktura, podział ról i obowiązków)
    • Rozbudowa zespołu i rekrutacja (kiedy i jak zatrudniać, jak wybrać, onboarding nowego pracownika)
    • Dopasowanie modelu współpracy oraz komunikacji do kontekstu (własny zespół vs podwykonawca vs wspólnik, zdalnie vs lokalnie)
    • Edukacja zespołu (odpowiednie nastawienie i mentalność, świadomość roli, procesu, ścieżka rozwoju
    • Budowanie odpowiedniej atmosfery i kultury (pochwały, nagrody, poczucie docenienia i przynależności, zapobieganie lub powstrzymanie wypalenia zawodowego)
    • Współpraca z zewnętrznymi dostawcami (znalezienie odpowiednich partnerów, ich dostępność, negocjacje, metody komunikacji, kwestie formalne, procesy na sytuacje awaryjne)

     

    Jak mówią o swoich wyzwaniach?

    Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

    • Współpraca zdalna z resztą teamu (np. programistami)
    • Umiejętność zarządzania i podejmowania dobrych decyzji.
    • Porozumienie z wykonawcami.
    • Zarządzanie sobą i zespołem w czasie,
    • Budowanie zespołu i automatyzacja pracy pracowników.
    • Budowa najlepszego zespolu mającego frajdę z tego co robi i moze się tym szczycić budując pozycję lidera na rynku.
    • Budowanie wyspecjalizowanego zespołu projektantów graficznych z gigantyczną świadomością tego jak z punktu widzenia marketingu działają marki.
    • Zatrudnienie pracowników.
    • Powiększenie zespołu.
    • Rozbudowa zespołu. Uzupełnienie składu o pozycje accounta, stratega i ux’a.
    • Rozwój firmy – rekrutacja jest ciężka, za dużo ludzi się reklamuje ponad stan ich umiejętności. Bardzo się zawiodłam na wielu współpracownikach, również ich szczerości.
    • Stworzenie zgranego zespołu.
    • Zatrudnienie pierwszych pracowników na etat.

    Paczka umów, wycen i specyfikacji

    W jednej paczce zebrałem sprawdzone dokumenty których używam w agencji.

    • Szablony powstały na bazie prawdziwych i zrealizowanych przez nas projektów.
    • Dokumenty były wielokrotnie weryfikowane przez prawników naszych klientów.
    • Są napisane przystępnym językiem i nie trzeba być prawnikiem, żeby je zrozumieć.

    Dzięki szablonom szybciej przygotujesz wyceny, plany i dokumentacje dla różnych rodzajów projektów. Przejrzysta umowa ramowa dostarczy Ci narzędzia zabezpieczające w trudnych sytuacjach.

    Aktywuj dostęp

    Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu

    W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Kalkulator bazowej stawki godzinowej.

    W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Umowa ramowa z przeniesieniem praw autorskich.

    Dobra umowa z klientem jest dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. 

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze do rekrutacji

    W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny

    Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Bonus do pobrania

    Bonusem jest 10 zapisów umowy z klientem zabezpieczających interesy agencji

    Rozważam też sprzedaż większej paczki szablonów umów i zamówień do projektów, zawierającej różne warianty umowy z klientami oraz podwykonawcami, różne zakresy przeniesienia praw autorskich oraz szablony zamówień dla różnego rodzaju projektów.

     

    Na razie badam zainteresowanie, więc jeśli paczka takich materiałów byłaby dla Ciebie wartościowa, to tym bardziej zapisz się na powiadomienie. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM. Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem, więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    Zapis na powiadomienie

    Chcesz kupić paczkę materiałów stworzonych przez ponad 10 lat prowadzenia agencji?

    Na własne potrzeby stworzyłem scenariusze powstępowania i dokumenty przydatne w różnych sytuacjach dotyczących m.in. umowy spółki, podwyższenia kapitału zakładowego, zmiany wspólników, umorzenia udziałów, zwyczajnego i nadzwyczajne go zgromadzenia wspólników, zgłaszania zmian do KRS, i pewnie jeszcze sporo innych…


    Zapisz się na powiadomienie jeśli interesuje Cię taka paczka materiałów.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera, który nie grzeszy regularnością :P

    W newsletterze znajdziesz porcję praktycznej wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji biznesowych dla agencji i freelancerów. Tu w pierwszej kolejności trafiają podcasty, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    "Pierwszy raz w życiu dostałem newslettera który mi się do czegokolwiek przyda." - Michał

     

    "To jest najlepszy newsletter jaki mam i jedyny który czytam." - Daniel  

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.