• Jacek Kłosiński Artykuł
  • Jacek Kłosiński Artykuł
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Marta Krasnodębska Artykuł, Podcast
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski Artykuł, Podcast
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Joanna Dudziak Artykuł, Podcast
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł, Wideo
  • Jak Oszczędzać Pieniądze, Michał Szafrański, Bartek Popiel Artykuł, Podcast
  • Jak Oszczędzać Pieniądze, Michał Szafrański, Pat Flynn Artykuł, Książka, Podcast
  • Liczy się Wynik, Bartek Popiel Artykuł
  • Liczy się Wynik, Bartek Popiel Artykuł, Wideo
  • Paweł Kadysz Artykuł
  • Rozterki Startuperki, Monika Loryńska Artykuł
  • Rozterki Startuperki, Monika Loryńska Artykuł
  • Sprawny Marketing Artykuł
  • Sprawny Marketing Artykuł
  • Akademia Expertów, Paweł Danielewski Wideo
  • Szymon Słowik Artykuł
  • Katarzyna Młynarczyk Wideo
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Krzysztof Krzemiński Artykuł, Podcast
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Grafmag, Aleksandra Tulibacka Artykuł
  • Paweł Tkaczyk Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Bartek Majewski | Casbeg Artykuł
  • Fajnie, że czytasz ;)

    Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    Lista wyzwań

    Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

    Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

    • Wybór optymalnego modelu biznesowego (zakres usług, specjalizacja)
    • Zdobywanie klientów oraz ich selekcja (strategie i metody, prognozowanie i śledzenie efektów)
    • Zwiększanie cen i zmiana modelu rozliczania (do jakiego poziomu, jak komunikować).
    • Zwiększania zatrudniania (kogo i kiedy, wybór kluczowe pozycje dla rozwoju).
    • Rozszerzanie zakresu usług (kiedy, na jakie, reagowanie na potrzeby rynku)
    • Odpowiednie podejście do inwestycji (czy, kiedy i w co inwestować).
    • Osiągniecie kolejnego poziomu rozwoju (pierwszy klient, utrzymanie siebie, freelance na pełny etat, założenie agencji, przekroczenie kolejnego progu zatrudnienie, zdobycie stałego dużego klienta)
    • Dywersyfikacja przychodów ( projekty jednorazowe vs stała współpraca, projekty od klientów vs własne)

     

    Jak mówią o swoich wyzwaniach?

    Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

    • Zwiększenie przychodów do poziomu, który umożliwi dalsze inwestycje i rozwój.
    • Zwiększanie cen.
    • Wejście w rynek wizualizacji 3d.
    • Nowa definicja specjalizacji.
    • Spięcie zatrudnienia nowych ludzi z pozyskiwaniem klientów.
    • Wskoczenie na pozycję osoby pracującej nad firmą, nie w firmie.
    • Rozszerzanie oferty.
    • Rozbudowa zespołu. Uzupełnienie składu o pozycje accounta, stratega i ux’a.
    • Przejście na wyższy poziom zarobków za te same projekty.
    • Zrezygnować z uniwersalizmu moich usług i wprowadzić specjalizację.
    • Próba rozszerzenia swojej oferty na klienta zagranicznego.
    • Jak skalować biznes typu usługi.
    • Czy powiększać firmę, czy raczej nie i cieszyć się tym co mam?
    • Dostosowanie się do potrzeb rynku.
    • Przejście zupełnie na freelance (na pełen etat).
    • Utrzymać się z freelancingu lepiej niż dotychczas.
    • Lepsze projekty powstają w zespole. Nie mogę przekroczyć progu, w którym mógłbym wynająć biuro i zatrudnić z 2-3 osoby.
    • Potrzebuję kilku stałych, dużych i dobrych klientów, którzy wyeliminują konieczność obsługiwania małych zleceń, które najczęściej są bardzo męczące i nieopłacalne.
    • Ustabilizowanie dodatkowych dochodów na stałym poziomie.
    • Możliwość inwestowania nadwyżek finansowych w inny biznes.
    • Dywersyfikacja przychodów. Nigdy nie miałem czasu na przetworzenie sobie zaplecza stałego dochodu.