• Jacek Kłosiński Artykuł
  • Jacek Kłosiński Artykuł
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Marta Krasnodębska Artykuł, Podcast
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski Artykuł, Podcast
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Joanna Dudziak Artykuł, Podcast
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł, Wideo
  • Jak Oszczędzać Pieniądze, Michał Szafrański, Bartek Popiel Artykuł, Podcast
  • Jak Oszczędzać Pieniądze, Michał Szafrański, Pat Flynn Artykuł, Książka, Podcast
  • Liczy się Wynik, Bartek Popiel Artykuł
  • Liczy się Wynik, Bartek Popiel Artykuł, Wideo
  • Paweł Kadysz Artykuł
  • Rozterki Startuperki, Monika Loryńska Artykuł
  • Rozterki Startuperki, Monika Loryńska Artykuł
  • Sprawny Marketing Artykuł
  • Sprawny Marketing Artykuł
  • Akademia Expertów, Paweł Danielewski Wideo
  • Szymon Słowik Artykuł
  • Katarzyna Młynarczyk Wideo
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Krzysztof Krzemiński Artykuł, Podcast
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Grafmag, Aleksandra Tulibacka Artykuł
  • Paweł Tkaczyk Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Bartek Majewski | Casbeg Artykuł
  • Fajnie, że czytasz ;)

    Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    Lista wyzwań

    Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

    Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

    • Wybór optymalnego modelu biznesowego (zakres usług, specjalizacja)
    • Zdobywanie klientów oraz ich selekcja (strategie i metody, prognozowanie i śledzenie efektów)
    • Zwiększanie cen i zmiana modelu rozliczania (do jakiego poziomu, jak komunikować).
    • Zwiększania zatrudniania (kogo i kiedy, wybór kluczowe pozycje dla rozwoju).
    • Rozszerzanie zakresu usług (kiedy, na jakie, reagowanie na potrzeby rynku)
    • Odpowiednie podejście do inwestycji (czy, kiedy i w co inwestować).
    • Osiągniecie kolejnego poziomu rozwoju (pierwszy klient, utrzymanie siebie, freelance na pełny etat, założenie agencji, przekroczenie kolejnego progu zatrudnienie, zdobycie stałego dużego klienta)
    • Dywersyfikacja przychodów ( projekty jednorazowe vs stała współpraca, projekty od klientów vs własne)

     

    Jak mówią o swoich wyzwaniach?

    Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

    • Zwiększenie przychodów do poziomu, który umożliwi dalsze inwestycje i rozwój.
    • Zwiększanie cen.
    • Wejście w rynek wizualizacji 3d.
    • Nowa definicja specjalizacji.
    • Spięcie zatrudnienia nowych ludzi z pozyskiwaniem klientów.
    • Wskoczenie na pozycję osoby pracującej nad firmą, nie w firmie.
    • Rozszerzanie oferty.
    • Rozbudowa zespołu. Uzupełnienie składu o pozycje accounta, stratega i ux’a.
    • Przejście na wyższy poziom zarobków za te same projekty.
    • Zrezygnować z uniwersalizmu moich usług i wprowadzić specjalizację.
    • Próba rozszerzenia swojej oferty na klienta zagranicznego.
    • Jak skalować biznes typu usługi.
    • Czy powiększać firmę, czy raczej nie i cieszyć się tym co mam?
    • Dostosowanie się do potrzeb rynku.
    • Przejście zupełnie na freelance (na pełen etat).
    • Utrzymać się z freelancingu lepiej niż dotychczas.
    • Lepsze projekty powstają w zespole. Nie mogę przekroczyć progu, w którym mógłbym wynająć biuro i zatrudnić z 2-3 osoby.
    • Potrzebuję kilku stałych, dużych i dobrych klientów, którzy wyeliminują konieczność obsługiwania małych zleceń, które najczęściej są bardzo męczące i nieopłacalne.
    • Ustabilizowanie dodatkowych dochodów na stałym poziomie.
    • Możliwość inwestowania nadwyżek finansowych w inny biznes.
    • Dywersyfikacja przychodów. Nigdy nie miałem czasu na przetworzenie sobie zaplecza stałego dochodu.

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera.

    Lista pytań pozwala przeprowadzić klienta przez cztery obszary odkrywania wartości. Powstała na bazie moich doświadczeń podczas rozmów z klientami agencji brandingowej Fuse Collective. Część pytań jest sformułowana właśnie pod kątem projektów rebrandingu lub budowania nowej marki.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny

    Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze do rekrutacji

    W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Kalkulator bazowej stawki godzinowej.

    W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Aktywuj dostęp

    Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu

    W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Przykłady wycen bazowych

    W przykładach znajdziesz wyceny dla trzech różnych rodzajów projektów.

    » Prosta identyfikacja (logo + rozwinięcie na prosty system identyfikacji)
    » Elementy identyfikacji (akcydensy, szablony do social media, prezentacja o firmie PPT, 4 gadżety)
    » Wstępny projekt strony (strategia UX + szablony głównych layoutów)

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    #rebranding uporządkowany

    Zapisz się na odcinki w wersji wideo, wzbogacone przykładami.

    Ładnych kilka lat zajęła nam przebudowa podejścia do rebrandingu na mocno strategiczne. W nowej serii dzielę się doświadczeniami z tej drogi.


    »  Opowiadam o wyzwaniach i problemach.
    »  Pokazuję przykłady z prawdziwych projektów.
    »  Dzielę się wewnętrznymi narzędziami i procesami.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    10 ważnych zapisów umowy z klietem 

    Dobre zapisy umowy z klientem są dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. 

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Wyceny, umowy i procesy projektowe

    W jednej paczce zebrałem sprawdzone dokumenty których używam w agencji.

    • Szablony powstały na bazie prawdziwych i zrealizowanych przez nas projektów.
    • Dokumenty były wielokrotnie weryfikowane przez prawników naszych klientów.
    • Są napisane przystępnym językiem i nie trzeba być prawnikiem, żeby je zrozumieć.

    Dzięki szablonom szybciej przygotujesz wyceny, plany i dokumentacje dla różnych rodzajów projektów. Przejrzysta umowa ramowa dostarczy Ci narzędzia zabezpieczające w trudnych sytuacjach.