Fajnie, że czytasz ;)

Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

Lista wyzwań

Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

  • Generowanie wartościowych leadów (wybór strategii i narzędzi marketingowych, śledzenie efektów).
  • Zapewnienie stałego dopływu klientów i projektów.
  • Zdobywanie stałych klientów.
  • Utrzymanie oraz rozszerzanie współpracy z obecnymi klientami.

 

Jak mówią o swoich wyzwaniach?

Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

  • Potrzebuję kilku stałych, dużych i dobrych klientów, którzy wyeliminują konieczność obsługiwania małych zleceń, które najczęściej są bardzo męczące i nieopłacalne.
  • Zdobycie klient zagranicznego do stałej współpracy
  • Jesteśmy w stanie mieć więcej klientów (bo się zgłaszają), ale nie jesteśmy w stanie ich obsłużyć. Wymagało by to zatrudnienia kolejnych osób, ale sytuacja studia nie jest na tyle stabilna, aby mieć pewność, że jesteśmy w stanie utrzymać dodatkowe stanowisko pracy np. przez rok.
  • Utrzymanie poziomu zatrudnienia przy stale rosnących kosztach pracy i polityce rozwoju zawodowego pracowników ( czyt. podwyżkach wynagrodzenia)
  • Utrzymanie klienta
  • Ulepszenie strategii marki
  • Ustabilizowanie relacji pomiędzy natężeniem prac bieżących i przyszłych (skalą rozwoju firmy w kontekście zatrudnienia) a maksymalizacją przychodu i efektywności pracy przy założeniu, że nie będziemy rozwijać firmy „ilościowo”
  • Uniezależnienie się od przypadkowości projektów, które spływają do realizacji.
  • Regularność zleceń