• Prakreacja, Rafał Gondzio Artykuł
  • Prakreacja, Wojciech Wawrzak Artykuł
  • Prakreacja, Rafał Gondzio Artykuł
  • Prakreacja, Wojciech Wawrzak Podcast
  • Prakreacja, Wojciech Wawrzak Artykuł
  • Prakreacja, Wojciech Wawrzak Artykuł
  • Prakreacja, Wojciech Wawrzak Artykuł
  • Jak Oszczędzać Pieniądze, Michał Szafrański Artykuł, Podcast
  • Lookreatywni.pl, Magdalena Urszula Miernik Artykuł
  • Lookreatywni.pl Artykuł
  • Lookreatywni.pl, Magdalena Urszula Miernik Artykuł
  • Lookreatywni.pl, Magdalena Urszula Miernik Artykuł
  • Lookreatywni.pl, Magdalena Urszula Miernik Artykuł
  • Lookreatywni.pl, Ewelina Ratuszko Artykuł
  • Lookreatywni.pl, Łukasz Łyczkowski Artykuł
  • Jacek Kłosiński Artykuł
  • Grafmag, Arkadiusz Szczudło Artykuł
  • Grafmag, Sebastian Bobrowski Artykuł
  • Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Paweł Tkaczyk Podcast
  • Fajnie, że czytasz ;)

    Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    Lista wyzwań

    Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

    Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

    • Dopasowanie struktury i metod zarządzania do różnych etapów rozwoju (podział rol i obowiązków, decyzyjność).
    • Zarządzanie kwestiami podatkowymi i prawnymi (prawa autorskie, licencje, umowy, RODO).

     

    Jak mówią o swoich wyzwaniach?

    Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

    • Wdrożenie procesów – wszędzie gdzie się da
    • Kwestie formalno-administracyjno-podatkowe.
    • Rachunkowość i podatki. Brak stabilności przepisów podatkowych i zmienne nastroje polityczne.
    • Praca poza-projektowa, związana z prowadzeniem studia.
    • Połączenie projektowania z papierologią i zarządzaniem.
    • Ogarnięcie administracyjnych i około administracyjnych spraw, które zabierają komfort potrzebny do kreatywności.
    • Nadmiar obowiązków – poza projektowaniem trzeba przygotowywać umowy, rachunki, spotykać się z klientami oraz cały czas uczyć się nowych rzeczy.
    • Kruczki prawne.
    • Decyzja czy zrobić coś fajnego za mniejsze pieniądze czy odwrotnie.
    • Budowa struktury zarządzania i realizacji procesów wewnątrz firmy.
    • Aspekty prawne (GIODO, księgowość, prawo cywilne)

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera.

    Lista pytań pozwala przeprowadzić klienta przez cztery obszary odkrywania wartości. Powstała na bazie moich doświadczeń podczas rozmów z klientami agencji brandingowej Fuse Collective. Część pytań jest sformułowana właśnie pod kątem projektów rebrandingu lub budowania nowej marki.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny

    Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze do rekrutacji

    W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Kalkulator bazowej stawki godzinowej.

    W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Aktywuj dostęp

    Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu

    W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Przykłady wycen bazowych

    W przykładach znajdziesz wyceny dla trzech różnych rodzajów projektów.

    » Prosta identyfikacja (logo + rozwinięcie na prosty system identyfikacji)
    » Elementy identyfikacji (akcydensy, szablony do social media, prezentacja o firmie PPT, 4 gadżety)
    » Wstępny projekt strony (strategia UX + szablony głównych layoutów)

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    #rebranding uporządkowany

    Zapisz się na odcinki w wersji wideo, wzbogacone przykładami.

    Ładnych kilka lat zajęła nam przebudowa podejścia do rebrandingu na mocno strategiczne. W nowej serii dzielę się doświadczeniami z tej drogi.


    »  Opowiadam o wyzwaniach i problemach.
    »  Pokazuję przykłady z prawdziwych projektów.
    »  Dzielę się wewnętrznymi narzędziami i procesami.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    10 ważnych zapisów umowy z klietem 

    Dobre zapisy umowy z klientem są dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. 

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Wyceny, umowy i procesy projektowe

    W jednej paczce zebrałem sprawdzone dokumenty których używam w agencji.

    • Szablony powstały na bazie prawdziwych i zrealizowanych przez nas projektów.
    • Dokumenty były wielokrotnie weryfikowane przez prawników naszych klientów.
    • Są napisane przystępnym językiem i nie trzeba być prawnikiem, żeby je zrozumieć.

    Dzięki szablonom szybciej przygotujesz wyceny, plany i dokumentacje dla różnych rodzajów projektów. Przejrzysta umowa ramowa dostarczy Ci narzędzia zabezpieczające w trudnych sytuacjach.